Ak chcete vidieť jeden z najvplyvnejších počinov v rockovej hudbe, musíte si vopred naplánovať. Nielenže musíte oceniť hlbokú, bohatú „zvukovú architektúru“, ktorú Josh Homme a jeho spoluhráči vybudovali za takmer tri desaťročia, ale musíte tiež vedieť, že „Catacombs Tour“ je pravdepodobne vaša posledná šanca vidieť kapelu v intímnych priestoroch v dohľadnej budúcnosti. Máte šťastie: To je to, čo sľubuje táto časť ich turné, po vystúpeniach vo väčších priestoroch a štadiónoch na minulých turné. Napriek tomu, beh Catacombs nie je menej vzrušujúci ani náročný. Čo sa týka štadiónov? To je úplne iná kapitola. Na nadchádzajúcej časti turné Homme a spol. navštívia niekoľko ikonických miest, vrátane možno najväčších stavieb v Európe, a vystúpia ako hlavní umelci na niekoľkých veľkých hudobných festivaloch. Už samotný názov turné evokuje silnú intenzitu ich raných nahrávok, ktoré vznikali v podzemí v púšti. Z toho vyplýva, že kapela zahrá množstvo veľmi raritných skladieb – materiálu, pri ktorom sa publikum cíti, akoby bolo súčasťou niečoho špeciálneho, akoby túto kapelu skutočne poznalo a milovalo. Viac ako to však názov turné naznačuje, že by sme mali očakávať vystúpenie s naratívnymi oblúkmi a improvizáciou namiesto dobre namazaného stroja hrajúceho to isté každú noc (porov. Bruce Springsteen a The E Street Band). A je to pravda! Naozaj, tichšie a intímnejšie vystúpenie QOTSA. Ale vážne, ľudia, očakávajte pohlcujúci, naratívne riadený zážitok nad súdržným setlistom, ktorý dráždi skvelé tematické momenty v priebehu cyklu piesní, naplno využíva svetelný dizajn a udržiava miestne púštne údolie ako zvukovú kulisu všetkého vo vnútri miesta konania (tak hovorí Don't Fear The Reaper). Zvyčajne sú v encore kapely uvedené tie najhymnickejšie materiály; podávajú ich s takou intenzitou, že by ste mohli modlitebný uterák do sucha vyžmýkať. Časti takéhoto materiálu v tomto koncerte takmer spôsobujú, že sa návštevník koncertu cíti, akoby poznal iniciačný spev tajnej spoločnosti. A to už o niečom svedčí, keďže prvé 2/3 koncertu vám už pískalo v ušiach a váš prehnane vzrušený, možno dokonca mierne zmätený mozog sa snažil spracovať to, čo je teraz „živá nahrávka z koncertu“ najnovšieho albumu QOTSA. To tiež o niečom svedčí, vzhľadom na veľmi precízne hudobné vystúpenie, ktoré poslúžilo prvej časti koncertu ako nie až tak tajná iniciácia pre publikum. Počuť QOTSA naživo teraz znamená vedieť, že publikum je súčasťou niečoho tak zdravého, ako je zážitok z tvrdej rockovej hudby. A predsa, koncertný zážitok je vždy taký premenlivý kvôli rôznym prístupom umelcov k vystúpeniu „naživo na koncerte“. Aj keď všetko, čo je známe a očakávané, sa vždy vznáša ďalšia otázka, niečo ako „Čo bude nasledovať?“
Nákup na sekundárnom trhu s lístkami vyžaduje pozornosť, ale platforma Ticombo odstraňuje obavy kupujúcich, ktoré sú pre tento trh typické. Každý záznam je dôkladne overený, takže jediná vec, o ktorú sa kupujúci musia starať, je prísť na predstavenie. Na rozdiel od mnohých spojených s týmto trhom sme skutoční fanúšikovia, ktorí hľadajú skutočné spojenia. Nepotrebujeme nadsadzovať cenu a profitovať z lásky iných k zažívaniu živej hudby. Podporujeme vás pri zabezpečení lístka a sme s vami až po vstup do haly.
V prípade dvoch vždy vítaných vystúpení Queens of the Stone Age sme zaručili bezpečnosť vašej vstupenky. A ak si chcete prečítať viac o kapele, ich stránku na Wikipédii sme prepojili v záhlaví. Predtým, ako odišiel, bol bývalý bubeník Joey Castillo kľúčovým hráčom pre kapelu, prispel k niekoľkým ich najdôležitejším albumom. V priebehu rokov obohatili ich nahrávky mnohí ďalší spolupracovníci. Toto plynulé členstvo môže naznačovať určitú nestabilitu, no v skutočnosti posilňuje identitu kapely, pričom Hommeho vízia je stálou súčasťou rovnice. Vždy, keď prijmú nového člena, kapela získa malú čerstvú textúru, pričom zostáva, nuž, kapelou. To, čo urobili, presahuje jednoduchú a príliš bežnú úlohu len „nestávať sa nostalgickým aktom“. Posúvajú sa vpred, udržiavajú si relevantnosť a robia tak s integritou. Nerobia kompromisy pre bezplatný obed ani sa nezamotávajú do nekonečného opakovania minulých sláv. Počúvanie albumov nie je to isté ako návšteva zubára. Je to skôr ako byť zvádzaný veľmi príťažlivým, mierne zlovestným upírom. Koncept albumu s nápadom cestovania púštnymi rádiostanicami pridal naratívny prvok, zatiaľ čo Grohlove hosťujúce bicie stopy boli skvelé a pomohli zdôrazniť už tak solídne piesne. Chcel by som však povedať, že by sa mi páčilo viac temnej, strašidelnej atmosféry, ktorú má „Era Vulgaris“ na niekoľkých skladbách roztrúsených po celom „Lullabies to Paralyze“, pretože to skutočne vyčlenilo tento album z tejto skupiny inak podobne znejúcich nahrávok. Avšak, hity ako „Little Sister“ a „In My Head“ v „Lullabies“ sú skvelé, úžasné skladby, ktoré slúžia aj ako vstupné body do prakticky každého iného albumu Queens of the Stone Age. Sú zvukovo jedinečné, ale zahŕňajú aj veľa z toho, čo robí rozmanitosť charakteristickou črtou QOTSA v celom ich rozsahu.
Sústredenie sa na nadchádzajúci koncert namiesto na bezpečnosť platby je to, čo tento bezpečnostný rámec umožňuje. Zaplatenie za lístky na Queens Of The Stone Age stojí peniaze. Spôsoby platby sú rovnako rôznorodé ako publikum, ktoré skupina priťahuje. Prijímajú sa karty Visa, MasterCard, American Express a Discover, plus niekoľko platobných metód, ktoré už nie sú veľmi bežné – zahŕňajú zasielanie šeku poštou alebo uskutočnenie platby telefonicky. Ale dve hlavné alternatívne metódy sú PayPal (pre tých, ktorí nechcú poskytnúť svoju kreditnú kartu priamo) a použitie hotovosti na jednom z niekoľkých kamenných miest. Dodržiavanie základného nákupného procesu tiež ponúka príležitosť prehodnotiť váš nákup. Vidieť celkové náklady na obrazovke s pridaným poplatkom za pohodlie môže vyvolať pochybnosti a podnietiť zrušenie. Ale ak objednávka namiesto toho nasleduje cestu elektronického lístka zo stránky na mobilné zariadenie, s pridanými nákladmi na tlač doma, jeden by mohol byť v pokušení to nepoužiť a tým ušetriť na benzíne a atramente do tlačiarne. Alternatívne by jeden mohol len ušetriť a ísť na iné predstavenie, ak sa cesta objednávky fyzického lístka zdá príliš dlhá, s príliš mnohými šancami prehodnotiť a zrušiť objednávku po ceste.
13. 7. 2026: System Of A Down Lístky
4. 7. 2026: System Of A Down Lístky
18. 7. 2026: System Of A Down Lístky
19. 7. 2026: System Of A Down Lístky
29. 6. 2026: System Of A Down Lístky
10. 7. 2026: System Of A Down Lístky
6. 7. 2026: System Of A Down Lístky
8. 7. 2026: System Of A Down Lístky
22. 11. 2025: Queens of the Stone Age Lístky
2. 7. 2026: System Of A Down Lístky
Tottenham Hotspur Stadium Lístky
Ippodromo Snai La Maura Lístky
OPEN AIR PARK DÜSSELDORF Lístky
Saenger Theatre New Orleans Lístky
Florence and the Machine Lístky
Rainbow Kitten Surprise Lístky
Electric Light Orchestra Lístky
Nick Cave & The Bad Seeds Lístky
Najvýraznejšou novinkou je oznámenie štadiónového turné na rok 2026 s Foo Fighters, ktoré posúva kapelu na úplne novú úroveň od intímnych priestorov Catacombs Tour. Toto spojenie má úplný zmysel, vzhľadom na to, že Homme a Grohl sú priatelia už viac ako 20 rokov a Grohlovo bubnovanie na albume Songs for the Deaf pomohlo definovať silný zvuk tohto albumu. Podrobnosti o trase po štadiónoch ešte len prídu, ale miesta ako Olympiastadion Berlin a PGE Narodowy naznačujú, že mieria na dosť gigantické priestory.
O novom albume nepadlo ani slovo, ale podľa minulých vzorcov kapela pravdepodobne pracuje na novom materiáli, ktorý by mal byť predstavený v nie príliš vzdialenej budúcnosti. Typické pre ich tvorivý proces je, že kapela si vyhradzuje čas na písanie a spracovanie nového materiálu v intenzívnych sedeniach, predtým než oznámi album. Tiché obdobie po Catacombs Tour pravdepodobne znamená, že sú uprostred takejto intenzívnej práce. K tomu, koľko bude stáť vstupenka, prispieva niekoľko faktorov, vrátane veľkosti miesta, umiestnenia sedadla a dopytu. Divadelné predstavenia na The Catacombs Tour majú napríklad veľmi odlišné ceny od vystúpení na štadiónoch. Aj v rámci toho istého segmentu turné však môžu byť cenové schémy dosť zložité. Napríklad, prečo by vstupenka do divadla na turné v Európe mala stáť viac ako vstupenka na štadión v Severnej Amerike? Tento trh je vašou príležitosťou vidieť tieto cenové rozdiely (alebo nie) a urobiť rozhodnutia na základe vlastných kritérií. Žiadne VIP pasy tu nie sú; len veľa príležitostí vidieť „First It Giveth“ naživo v rôznych kontextoch. Na mnohé ďalšie dôležité miesta ich turné zavedie na širokú škálu miest. Konkrétne podrobnosti o tom, kde koncertujú, sú k dispozícii prostredníctvom riadnych oznámení, akonáhle sa turné začnú.